Gå till innehåll

Funktionsnedsättning

På Stockholm Arlanda Airport finns ett flertal markerade parkeringsplatser för dig med funktionsnedsättning.

Behöver du assistans från parkeringshuset till terminalen kan du kontakta oss via våra Help points. De finns belägna på samma våningsplan där parkering för funktionsnedsatta finns. Våra help points är utmärkta med följande symboler:

 

Så här parkerar du:

  1. Ta biljett vid infartsbommen.
  2. Parkera på valfri eller markerad plats avsedd för parkering för dig med funktionsnedsättning.
  3. Ta med biljetten och tillståndet för registrering i någon av informationsdiskarna i Terminal 5 eller i informationsdisken i Terminal 2. Observera att du som innehavare av tillståndet måste vara med vid registreringen. 
  4. Innan utfart, betala vid utfartsbommen, vid Arlanda Visitor Center i avgångshallen i Terminal 5 eller vid valfri betalautomat. Observera att betalning bara kan göras med kort.

Tillståndet behöver inte placeras i fordonet efter att registrering skett. Tillståndet kan tas med på resan.

Om du parkerar utanför öppettiderna ringer du på vid infarten och registrerar ditt tillstånd. Därefter kan du stämpla biljetten vid hemkomst i någon av informationsdiskarna.

Läs mer här hur vi hanterar personuppgifter i vår integritetspolicy.

 

Öppettider

  • Terminal 5 ankomsthallen – Arlanda Visitor Center
    Dagligen: 06.30–18.30
  • Terminal 2 - Informationsdisken
    Dagligen: 06.30–18.30

Mastercard Visa American express
Swedavia Parkering
Närmast ditt flyg

Kundtjänsten för Arlandas parkeringar är öppen dygnet runt, året om. Här får du svar på dina parkeringsfrågor via mejl, telefon eller chatt, till exempel vägbeskrivningar och prisuppgifter. De hjälper också till med guidning av webbokningar, men utför inte själva bokningen åt dig.

Välkommen att kontakta oss!

Telefon: 010-109 68 05

E-post: parkering@swedavia.se