Svenska klädvarumärket Newhouse öppnar butik på Arlanda
Stockholm Arlanda Airport stärker det skandinaviska utbudet på flygplatsen med det svenska klädvarumärket Newhouse. Butiken slår upp dörrarna under andra kvartalet av 2025 och erbjuder Arlandas resenärer tidlöst mode med modern twist på Marknadsplatsen i Terminal 5.
Arlandas Marknadsplats, flygplatsens största kommersiella satsning någonsin, fortsätter att breddas och utvecklas. Sedan öppningen hösten 2023 har ett flertal nya, spännande restauranger, caféer och butiker anslutit till utbudet, som beräknas vara komplett under första halvan av 2025. Nu kan Swedavia presentera ytterligare en nyhet: Det svenska klädvarumärket Newhouse, som under andra kvartalet öppnar en 120 kvadratmeter stor butik på Marknadsplatsen i Terminal 5.
– I det nya shoppingutbudet som växer fram på Arlanda vill vi fokusera på en bred mix av inspirerande upplevelser och minnesvärda besök både för våra svenska och utländska resenärer. Newhouse är ett attraktivt klädmärke och ett led i Swedavias strategi är att stärka och lyfta svenska och skandinaviska varumärken. Därför är vi väldigt glada över att Newhouse har valt ett etablera sig på Arlanda, säger Charlotte Ljunggren, direktör Marknad och försäljning på Swedavia.
Newhouse erbjuder svenskt, tidlöst och omsorgsfullt skapat mode med modern twist. Varumärket, med huvudkontor i Borås, har sedan tidigare tolv butiker runt om i Sverige samt ett femtiotal återförsäljare i Norden, inklusive marknadsplatser som Zalando, Boozt och Ellos.
Swedavia - Pressavdelning
010-109 01 00
press@swedavia.se