Gå till innehåll

Rituals öppnar på Arlanda – här är nya butiken

2025-03-17, kl. 09:20

Parfymer, hemtextilier, kropps- och hudvård. Nu har det internationella varumärket Rituals anslutit till skaran av butiker som successivt slår upp dörrarna på Arlanda under våren i den sista delen av nya Marknadsplatsen.

Rituals

Stockholm Arlanda Airports Marknadsplats, flygplatsens största kommersiella satsning någonsin, står snart färdig i Terminal 5. Sedan invigningen hösten 2023 har drygt 25 nya, restauranger, caféer och butiker slagit upp dörrarna. Den 12 februari i år revs planket till Marknadsplatsens sista del där Chimi, Syster P och & Other Stories redan har öppnat. Under fredagen den 14 februari anslöt det nederländska varumärket för skönhet och personligt välbefinnande, Rituals, som kommer att erbjuda Arlandas resenärer allt från doftljus, kroppsvård, parfymer och hudvård av naturligt ursprung till sängkläder, badrockar, kuddfodral och boxershorts.

– Vi är väldigt glada över att få välkomna Rituals till Arlanda. Det är ett internationellt och mycket omtyckt koncept som kompletterar det svenska och skandinaviska utbudet på flygplatsen. Rituals har en väl dokumenterad efterenhet av att driva verksamhet på flygplats och vi tror att den nya butiken har potential att tilltala många resenärer med ett stort utbud av produkter att antingen konsumera själv eller köpa med hem som present till en kär vän, säger Charlotte Ljunggren, direktör Marknad och försäljning på Swedavia.

Etableringen av Rituals butik på Marknadsplatsen är resultatet av ett omfattande partnerskap mellan Swedavia och den ledande, globala reseaktören Avolta, som bland annat driver Duty free-butikerna på Arlanda. Margareta Le Calvé, General Manager Nordics för Avolta, är hedrad över att ha fått förtroendet att öppna Rituals på Sveriges största flygplats, Arlanda.

− Rituals är ett erkänt och respekterat varumärke i Sverige och en långvarig partner till Avolta. En Rituals-butik är det perfekta tillskottet till Stockholm Arlanda Airports nya Marknadsplats som just nu tar form och vi tror butiken kommer att förbättra flygplatsupplevelsen ytterligare för våra kunder, säger Margareta Le Calvé.

Om Rituals

Rituals är stolt B Corp™-certifierat och dedikerat till att kontinuerligt förbättra sin sociala och miljömässiga påverkan inom skönhetslyxindustrin. Rituals grundades i Amsterdam 2000 och har sedan dess expanderat till över 33 länder med fler än 1 300 butiker och 4 500 shop-in-shops. Som en del av Rituals engagemang för att kontinuerligt förbättra sin sociala och miljömässiga påverkan är varumärket på en resa mot 90 procent naturliga formler och förpackningar som antingen är påfyllningsbara, återvinningsbara eller tillverkade av återvunnet material.

 

Om Marknadsplatsen på Arlanda
Marknadsplatsen är Arlandas största satsning någonsin på shopping, mat- och dryck. När allt står klart under första delen av 2025 kommer Marknadsplatsen erbjuda ett 40-tal nya restauranger och butiker på en yta som är cirka 11 000 kvadratmeter. Designen är präglad av det skandinaviska och bland annat träpaneler med mjuka former skapar en trivsam atmosfär. Marknadsplatsen erbjuder något för alla med stor bredd gällande både utbud och pris.

Swedavia - Pressavdelning
010-109 01 00
press@swedavia.se

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Sedan 2020 är Swedavias egen flygplatsverksamhet fossilfri vid samtliga tio flygplatser. Koncernen omsatte under 2024 cirka 6,4 miljarder kronor och har cirka 2 750 medarbetare.